Vezi că e o fetiță cu codițe cu mov în prima clasă pe dreapta. Poți să vezi cum e? Spuse cu voce tremurândă mama care stătea deja de câteva ore în curtea grădiniței de stat, așteptând. Le spusese educatoarelor că e acolo dacă e nevoie de ea. Era disponibilă. Putea să o acomodeze pe micuța cu ochi de tuci, treptat. Putea. Avea timp.
-Doarme cu capul pe masă, veni replica după câteva minute de la îngrijitoarea pe care își aminti că o cunoaște din parcul din zonă.
-În toată larmă aia și cu toți copiii pe lângă ea? întrebă mama cu uimire.
-Cred că a plans! A plans mult! A adormit de oboseală de la atâta plâns.
Asa s-au derulat câteva săptămâni plâns neconsolat, lipsă de comunicare şi multă greutate. Mama era consolată de alte mămici că așa e la început la grădiniță iar fetița își pierdea pe zi ce trecea luminița din ochi. Instinctul îi spunea mamei că nu e bine. Educatoarele nu îi vorbeau. Copila era tristă. Diminețile erau un chin iar după-amiezele de coșmar. Nopțile …….un strigăt și o spaimă.
Gata! GA-Ta, au spus părinții, auzindu-și copila vorbind sacadat și cu dificultatea de a se liniști chiar la o oră de la plecarea de la grădiniță.
Hai! Hai să facem noi un loc. Un loc în care niciun copil să nu plângă neconsolat. Un loc în care orice copil găsește 2 brațe dornice să îl cuprindă. Un loc în care să poți să spui ce simți și să fie cineva acolo să te asculte. Un loc unde, când îți e dor de mama și de tata e cineva care îți validează emoțiile și își numește nevoile. Un loc unde poți fi tu. Hai! Hai să facem noi un loc!
Grădinița noastră s-a născut din dorința unor mame și prietene de a realiza împreună un mediu sigur emoțional pentru copiii lor. La început a fost un loc în care pe rând mamele stăteau cu copilașii și făceau activități împreună, mergeau în parc, cântau sau pictau. A început totul ca o formă de susținere reciprocă a acestor mămici-prietene dornice de a fi cu copiii lor, de a contribui la binele lor și de a se implica cu tot ce știau și puteau. Un loc unde copiii erau în siguranță. Încet, încet acest spațiu s-a dovedit a fi atât de plăcut și cu o energie atât de vibrantă încât și alții și-au dorit să contribuie. Această minunăție de loc le-a dat speranța mămicilor-educatoare că pot realiza un spațiu sigur și hrănitor sufletește și pentru alți copii și astfel , în 2017, a luat ființă Giraffe Kids Club, un loc în care siguranța emoțională, respectul pentru nevoile și sentimentele copiilor merg mână în mână cu competențele cognitive și sociale.
Locul acesta ce e bucurie pentru copii, aduce încredere părinților cu fiecare interacțiune fiind foarte clar că binele copilului primează.
Primele generații de copii Giraffe sunt acum adolescenți și stau mărturie pentru valorile comune ale grădiniței și familiilor ce ne-au trecut pragul: autenticitate, încredere, respect, ajutor reciproc, empatie, comunicare onestă și colaborare. E așa de minunat să-i privim cum trăiesc și sunt ceea ce noi am visat de demult.
Valorile grădiniței Giraffe sunt principiile și standardele după care se ghidează activitățile educaționale și relațiile dintre copii, educatori și părinți. Aceste valori ajută la formarea unui mediu sigur, armonios și favorabil dezvoltării copiilor. Printre valorile esențiale ale grădiniței noastre se pot număra:
1. Autenticitatea – exprimarea onestă, cu respect și alinierea a ceea ce spunem și ce facem zi de zi
2. Respectul – promovarea respectului reciproc între copii, cadre didactice și părinți. Fiecare copil este încurajat să respecte diferențele și să fie atent la nevoile celorlalți.
3. Empatia și bunătatea – dezvoltarea abilităților sociale prin încurajarea copiilor să fie empatici unii cu ceilalți.
4. Creativitatea – susținerea expresiei artistice și a jocului creativ, astfel încât copiii să-și poată dezvolta imaginația și să exploreze idei noi.
5. Responsabilitatea – încurajarea copiilor să-și asume responsabilitatea pentru acțiunile lor și să dezvolte un simț al responsabilității față de mediu și comunitate.
6. Curiozitatea și dorința de a învăța – cultivarea dorinței naturale a copiilor de a explora și de a învăța, oferindu-le oportunități de a descoperi lucruri noi.
7. Siguranța și bunăstarea – crearea unui mediu sigur din punct de vedere fizic și emoțional, unde copiii se simt protejați, iubiți și îngrijiți.
8. Colaborarea și comunicarea – promovarea cooperării între copii și dezvoltarea abilităților de comunicare, esențiale pentru formarea relațiilor pozitive.
Aceste valori sunt de obicei reflectate în activitățile zilnice, interacțiunile educative și în modul în care grădinița colaborează cu familiile copiilor, cadrele didactice între ele și cu copiii.
Obiectivele grădiniței Giraffe sunt orientate către dezvoltarea armonioasă a copiilor din punct de vedere emoțional, social, intelectual și fizic. Ele urmăresc pregătirea copiilor pentru etapele următoare ale educației și pentru viața în comunitate.
Iată câteva obiective esențiale ale grădiniței noastre:
1. Dezvoltarea competențelor sociale: grădinița încurajează copiii să interacționeze pozitiv cu ceilalți, să colaboreze, să împărtășească și să dezvolte relații sănătoase cu colegii și educatoarele.
2. Promovarea autonomiei: unul dintre obiective este să încurajeze copiii să devină din ce în ce mai independenți, capabili să ia decizii și să își asume responsabilitatea pentru acțiunile lor.
3. Dezvoltarea abilităților de comunicare: grădinița urmărește dezvoltarea limbajului și a abilităților de exprimare verbală și nonverbală, pentru ca fiecare copil să poată comunica eficient și să își exprime emoțiile și ideile.
4. Stimularea curiozității și a dorinței de învățare: crearea unui mediu care să încurajeze copiii să exploreze, să întrebe și să învețe prin experiențe directe, prin joc și activități practice.
5. Dezvoltarea cognitivă și pregătirea pentru școală: grădinița are rolul de a dezvolta abilități cognitive esențiale, precum gândirea logică, rezolvarea de probleme, concentrarea și memoria, pregătindu-i pe copii pentru învățarea structurată din școală.
6. Dezvoltarea fizică și a abilităților motrice: activitățile grădiniței includ exerciții și jocuri care contribuie la dezvoltarea motricității grosiere și fine, precum și la menținerea sănătății fizice.
7. Cultivarea creativității și imaginației: oferirea de activități artistice, muzicale și de jocuri creative care permit copiilor să-și exprime individualitatea și să își dezvolte imaginația.
8. Formarea unei atitudini pozitive față de diversitate: grădinița promovează acceptarea și respectul pentru diversitatea culturală, socială și individuală, învățând copiii să fie deschiși și toleranți
9. Dezvoltarea emoțională: învățarea copiilor cum să își recunoască și gestioneze emoțiile, să dezvolte o stimă de sine sănătoasă și să se simtă în siguranță în mediul educativ.
10. Implicarea familiei în educație: colaborarea strânsă cu părinții pentru a asigura continuitatea între mediul de acasă și cel de la grădiniță, promovând o educație coerentă și armonioasă.
Aceste obiective contribuie la crearea unei baze solide pentru dezvoltarea viitoare a copilului atât din punct de vedere educațional, cât și personal.
„Educația nu este umplerea unei găleți, ci aprinderea unui foc.” – William Butler Yeats
Miriam Dănilă este o tânără pasionată de oameni, comunicare și educație. Absolventă a Facultății de Comunicare și Relații Publice, și-a continuat parcursul academic în domeniul educației, urmând specializarea Pedagogia învățământului școlar și preșcolar. Cu o fire caldă și empatică, Miriam și-a dorit dintotdeauna să devină mamă – un vis ce reflectă vocația ei profundă pentru îngrijire, formare și dăruire. Parcursul său vorbește despre o alegere conștientă de a construi viitorul prin educație și iubire.
Larisa Ilici este răbdătoare, calmă și blândă. Empatia, pasiunea și dăruirea ei o ajută să creeze conectare, ascultare, comunicare și le transmite siguranță copiilor, intuindu-le nevoile și oferindu-le un sprijin necondiționat. Răbdarea ei se manifestă în modul în care ghidează pașii fiecărui copil, adaptându-se la ritmul său unic de învățare. Fiecare explicație este oferită cu aceeași grijă, fiecare lacrimă este ștersă cu delicatețe. Comunicarea cu părinții și ghidarea acestora, duce la construirea unei relații de încredere solidă. Urmând cursuri și învățând despre psihologia copiilor, educația cu blândețe, nevoile dezvoltării emoționale, respectul și încrederea în copii, si-a descoperit noua pasiune, aceea de a fi educator, ceea ce a determinat-o sa continue domeniul de dezvoltare al educației, prin specializarea Pedagogia învățământului școlar și preșcolar. Face parte din echipa noastră din anul 2020
Laura Jacan, psiholog și psihoterapeut, mama Marei de 13 ani.
Sunt, iremediabil, îndrăgostită de copii și de universul lor afectiv interior, de capacitățile lor de a controla întreaga constelație din familie și de sinceritatea crudă ce-i caracterizează în orice context.
Am absolvit facultatea de psihologie în 2001, parcurgând, apoi, un master în Cosiliere familială și de cuplu și unul în Adopția copilului, dar și un program de studii postuniversitare în Dezvoltarea copilului mic și relațiile sale interpersonale. Activitatea de psiholog clinician mi-am desfășurat-o în domeniul protecției copilului, până în anul 2012. Formarea ca psihoterapeut adlerian s-a sfârșit în anul 2012, iar de atunci am lucrat în structuri private (ONG-uri, instituții medicale private), ca psiholog și psihoterapeut.
Sunt 23 de activitate intensă alături de familii și copii, iar în prezent sunt psiholog și psihoterapeut în cadrul clinicii de pediatrie Neoped (Timișoara), unde desfășor activități de consiliere, psihoterapie, workshop-uri pentru părinți și cadre didactice, președinte al Asociației Neoped, reprezentant al primarului în Consiliul de Administrație al unei școli din Timișoara, dar și co-fondator al unui proiect educațional, Neopeducația. Neopeducația are ca scop educarea părinților și a cadrelor didactice din învățământul pre-școlar și școlar, cu speranța pregătirii unor generații de copii echilibrate, evoluate din punct de vedere emoțional, spiritual, comportamental, generații de copii mai conectate la sine și la ceilalți. Mesajul general al acestui proiect este Noi nu ne naștem părinți, ci devenim. Acest proiect vizează și componenta de adopție, acesta fiind unul din domeniile mele majore de interes: pregătirea familiilor adoptive pentru a aduce ACASĂ copilul mult așteptat, visat, dorit.
Numele meu este Oltean Ramona, sunt medic specialist in specialitatea pediatrie și mamă a unei fetițe minunate în vârstă de 11 ani , Antonia .
Am absolvit Facultatea de Medicina și Farmacie “Victor Babeș”, din Timișoara.
Rezidențiatul l-am făcut în mai multe spitale din Timișoara dar mare parte a rezidențiatului am făcut-o la Spitalul Clinic de Urgență pentru copii “Louis Țurcanu”.
Am participat la numeroase cursuri, congrese care m-au ajutat în creșterea mea profesională.
În prezent sunt medic specialist in cadrul Clinicii de pediatrie Neoped, Timișoara.
Nini Andrei este pasionat de lumea supereroilor, sport, natură, voie bună și multe altele. Crede că universul te alege să lucrezi cu copiii și îi place să se considere un adevărat prieten pentru cei mici. De peste 10 ani, își dedică activitatea juniorilor, dorindu-și să contribuie la dezvoltarea unor adulți sănătoși. Prin toate activitățile sale, este un adevărat făuritor de amintiri.
Animator socio-educativ, antrenor de fitness, viitor “prof” de sport, constructor de vise.
Pentru mai multe, rămâneți aproape!
Un gând bun,
N.A.
Jay Thorne is a native English speaker who has over 20 years of experience working with children of all ages in a variety of educational settings. He moved from Yorkshire, England to Timisoara in 2015 and has worked at the Babel language center and now working at Școala Babel.
At the Giraffe Kids Club his aim is to build and maintain positive relationships with the children and to practice basic English using Lego and art as a platform for communication. As well as having an excellent sense of humor, Jay is also a calm, patient, actively involved and dedicated professional who relishes the responsibility of helping young people to grow, develop, learn and blossom.
Patricia Răducanu este o persoană sinceră și ambițioasă, dedicată educației. Îi place să lucreze cu copiii, să le stimuleze creativitatea și să îi ajute să învețe prin joacă. Crede în importanța unei abordări calde si încurajatoare, care să le ofere un mediu sigur și plin de descoperiri. Fiecare zi la grădiniță este o nouă oportunitate de a face o diferență în viața celor mici. ,,Învățăm jucându-ne, creștem iubind”
Există locuri în inimă despre care nici măcar nu știi că există până când nu iubești un copil.”
Călina Damaris face parte din echipa “Giraffe Kids Club” și este studentă la facultatea de “Economie și Administrarea afacerilor”. Este o persoană dedicată și pasionată în tot ceea ce privește interacțiunea cu copilașii, cel mai mare vis al ei fiind să deschidă un orfelinat. Pentru Damaris fiecare copil este o bucurie a sufletului și o multitudine de emoții ce îți pot schimba modul de a percepe viața, de la monotonie la entuziasm, ei fiind cei care au învațat-o cum să trăiască cu adevărat.
Să dăruiești suflet, timp, răbdare, compasiune și înțelegere ființelor fragile, vulnerabile și lipsite de apărare, adică copiilor și animalelor, acestea au fost preocupările Andei încă din copilărie. Inginer de meserie, Anda este mama a doua fete de 11 și 7 ani, pe care le educă călăuzește în același spirit. O puteți întâlni la numeroase acțiuni publice specifice copiilor pentru a le încuraja și a le sprijini creativitatea și simțul artistic și sportiv sau la acțiuni de voluntariat civic în diverse domenii, inclusiv cele de protecție a animalelor. Anda face parte din echipa Giraffe începând din anul 2018. S-a specializat în puericultură și oferă sprijin atât părinților cât și copiilor aflați la început de drum. Anda susține abordarea unei acomodări line fiind receptivă la nevoile emoționale și cognitive ale copiilor mici. Descoperind-și pasiunea de a preda prin joacă, oferă ateliere opționale de limba germană copiilor preșcolari din grădinița noastră.
“Fii schimbarea pe care vrei sa o vezi pe lume”
Ma numesc Andreea Amaftiesei, studiez asistența medicală din dorința de a ajuta oamenii care se afla pe patul de spital. Îmi place sa lucrez atât cu adultii cât și cu copiii încă de când eram mica. Ma consider o persoana sociabilă ,care emană dragoste și simpatie pentru cei din jur. Iar motto-ul după care mă ghidez, “fii schimbarea pe care vrei sa o vezi pe lume” îmi doresc să se vadă și în viața mea!
“Copiii sunt mâinile cu care ne prindem de rai. “ Henry Ward Beecher
Daiana Pușcașu este absolventă a Liceului Pedagogic și a Facultății de Litere, lucrând cu copiii din anul 2019.
Ea spune despre ea: “Sunt o persoană răbdătoare, empatică și dedicată, trăsături care mă ajută să creez un mediu sigur și prietenos pentru copii. Fiecare interacțiune cu un copil mă umple de bucurie și mă motivează să îmi îmbunătățesc continuu abilitățile.
Pasiunea mea pentru a lucra cu copiii izvorăște din bucuria de a-i vedea crescând și descoperindu-și lumea. Mă inspiră inocența și curiozitatea lor, iar energia pe care o aduc în fiecare activitate este contagioasă. Îmi place să le fiu alături în procesul de învățare, să îi ajut să își dezvolte abilitățile și să le ofer sprijin emoțional. Consider că fiecare copil are un potențial extraordinar și, de aceea, mă străduiesc să creez un mediu sigur și plin de încredere, în care să se simtă încurajați să fie ei înșiși, să fie creativi și să își dezvolte abilitățile unice.
Nimic nu este mai frumos decât să vezi bucuria din ochii unui copil atunci când învață ceva nou, și acest sentiment îmi întărește pasiunea pentru meseria de educatoare, zi după zi.”
Rebeca – pasionata de psihologie, bucătărie și muzica. Rebeca are experiența în varii domenii care presupun munca interpersonală și este determinată să folosească aptitudinile dobândite pentru a le oferi copiilor un mediu sigur in care sa-și exprime și dezvolte personalitatea, aptitudinile și identitatea.
Ea face parte din echipa Giraffe din anul 2020 și consideră că educația este cel mai important lucru in dezvoltarea noastră ca ființe: psihică,fizică dar și emoțională.
“Educația nu înseamnă pregătire pentru viată; educația este viața însăși.” – John Dewey
“Oricine este un geniu, dar daca judeci un peste dupa abilitatea lui de a se urca intr-un copac, el va trai toata viata crezand ca este un prost.” – Albert Einstein
Denisa este absolventă a Facultății de Psihologie, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar. Este alături de noi din anul 2020.
“ Consider ca fiecare copil este special, iar noi, educatorii, avem responsabilitatea de a-l ajuta și de a-l îndruma să se descopere acest lucru, asigurându-i un spațiu armonios și sigur.”
Mihaela Elena Damian, mamă, specialist în Educație Timpurie, profesor și Trainer Certificat International în Comunicare Nonviolentă, lucrează cu copiii din 2001 și spune că pentru ea cel mai important lucru e ca orice copil să poată veni într-un loc în care să aibă spațiul necesar să fie înțeles, văzut, auzit și iubit. În acest fel și prin implicare voluntară în activități, învățarea se produce natural și de durată.
După o experiență îndelungată în mijlocul copiilor, Mihaela crede cu tărie în Comunicarea Nonviolentă ca mijloc de interacțiune între adulți și copii, în activitățile de zi cu zi între copii dar și ca mod de viață.
Ghidându-se după sintagma: “Fii tu schimbarea pe care vrei să o vezi în lume”, Mihaela, co-fondator Giraffe Kids Club și-a dorit întotdeauna să creeze un loc care să contribuie la o dezvoltare cât mai armonioasă și echilibrată a micuțior ce trec pragul grădiniței.
Andreea Costaș a început să lucreze în domeniul educației în 2006, mai întâi predând limba germană și limba engleză adulților iar mai apoi și-a descoperit pasiunea de a lucra cu preșcolarii.
În anul 2017 când Mihaela Damian, fosta ei colegă de lucru de la centrul de limbi străine Babel i-a propus să pună împreună bazele unei altfel de grădinițe nu a ezitat nicio clipă și de atunci consideră că a fost cea mai bună decizie pe care a putut-o lua.
Munca cu preșcolarii este un domeniu în care se regăsește și în care simte că are mereu parte de experiențe noi. Ea crede că este foarte important ca adulții să realizeze cât de multe au ei de învățat de la copii și să își găsească timp să îi asculte, aceasta vine și din experiența ei personală de mamă de doi băieți.
În cadrul grădiniței Giraffe, Andreea își propune să aducă aceași pasiune pentru învățare, care a ghidat-o și până acum în activitatea ei.